Να είσαι ο εαυτός σου, όλοι οι άλλοι ρόλοι είναι πιασμένοι.

~ Oscar Wilde, 1854-1900

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Το "παπούτσι" δεν είναι ανάγκη να είναι "από τον τόπο σου"

Καλησπέρες και πάλι! Την προηγούμενη 28η Οκτωβρίου είχα γράψει ένα άρθρο για το ότι πολλοί δεν ξέρουν καν να τιμούν την Ελλάδα και χρησιμοποιούν την επέτειο αποκλειστικά για τον εθνικιστικό τρόπο σκέψης τους. Φέτος, το θέμα αλλάζει λίγο λόγω έμπνευσης από την παρέλαση.

 Φαντάζομαι στο facebook έπεσε το μάτι σας σε ένα άρθρο με φωτογραφίες όπου στην παρέλαση κρατούσε τη σημαία μια μαθήτρια με μαντίλα και όπου ένα μαύρο κοριτσάκι από το Αφγανιστάν συμμετείχε επίσης στην παρέλαση. Λέω μαύρο, γιατί δε μου αρέσει η λέξη έγχρωμος - δε μιλάμε για τηλεόραση και δεν είναι ντροπή το σκούρο χρώμα δέρματος για να αποφεύγουμε να αναφέρουμε τη λέξη του. Τέλος πάντων, είδα το άρθρο και σίγουρη ότι από κάτω θα ακολουθούσαν comments άξια για ποπκόρν, τα άνοιξα για να δω τι λένε. Καλύτερα να μην το είχα κάνει, μιας και σε αυτά φάνηκε ξεκάθαρα γιατί δεν πάμε μπροστά σαν χώρα. Τέτοιο ρατσιστικό παραλήρημα φαινόταν σαν τρολλ, μόνο που δυστυχώς δεν ήταν. Δεν ήταν άξια αυτά τα παιδιά να παρελάσουν, μόνο Έλληνες πρέπει να κρατάνε την ελληνική σημαία, ξεφτίλα στη χώρα μας, θα τρίζουν τα κόκκαλα των νεκρών, πώς τολμάνε μη Έλληνες να βρομίζουν τη σημαία και άλλα τέτοια πανέμορφα. 

Καταρχήν εάν είσαι και εσύ της άποψης αυτής που ανέφερα, κλείσε αυτή τη στιγμή το άρθρο και φύγε από το blog και το προφίλ μου. Ακούγεται αυταρχικό; Σίγουρα, όμως πραγματικά δεν θέλω συναναστροφή με τέτοια άτομα. Το χειρότερο είναι ότι σχολίασα και εγώ κάτω από το άρθρο, παρουσιάζοντας την άποψή μου η οποία είναι πάνω-κάτω ότι θα δείτε και εδώ, και τότε μου επιτέθηκε μια άσχετη με εντελώς παλαιολιθικό και ρατσιστικό τρόπο. Προσπάθησα να απαντήσω με βάση την κοινή λογική, τέτοιοι άνθρωποι όμως δεν αλλάζουν. Και είναι πολλοί. Αυτό θα μας φάει στην Ελλάδα, το ότι μια πολύ μεγάλη μερίδα ανθρώπων έχουν μονίμως ψηλά τη μύτη και νομίζουν πως το να μην είσαι Έλληνας είναι βρομιά και έγκλημα. Άλλο είμαι περήφανος για τη χώρα μου, και άλλο κάνω χώμα τους αλλοεθνείς.

Θα μου πουν κάποιοι "μα η παρέλαση δεν είναι απλώς καθημερινή ζωή, εδώ τιμάμε μια ελληνική επέτειο - πώς εμφανίζονται άλλοι;" Και εγώ θα σου πω ωραία λοιπόν, ας γυρίσουμε στα τότε χρόνια τα οποία σήμερα γιορτάζουμε. Νομίζεις πως δεν υπάρχουν αλλοεθνείς, που αγαπάνε και τιμούν τη χώρα μας και μας βοήθησαν με κάθε δυνατό τρόπο; Ή μήπως νομίζεις πως δεν υπήρξαν Έλληνες προδότες; Αν είμαστε τόσο αγνοί και καθαροί όσο θέλουν να πιστεύουν κάποιοι, γιατί καθ' όλη τη διάρκεια της εγχώριας ιστορίας τρωγόμαστε πάντα αναμεταξύ μας; Επίσης, γιατί μας πείραξε η εικόνα της κοπελίτσας με τη μαντίλα ή εκείνη με το σκούρο δέρμα; Δεν θα έπρεπε να μας απασχολήσει περισσότερο η εμφάνιση πολλών κοριτσιών που είχαν βάλει τουλάχιστον 500 κιλά καλλυντικά στη μούρη, ψηλοτάκουνα στα πόδια και τελευταίο αλλά όχι έσχατο μια φούστα που ίσα που έκρυβε το εσώρουχο; Μα φυσικά και δεν μας νοιάζει, αφού αυτές είναι Ελληνίδες!

"Μα η κοπέλα με τη μαντίλα είναι μουσουλμάνα και η Ελλάδα είναι χριστιανική χώρα" Το ότι κατά βάση ο ελληνικός πληθυσμός αποτελείται από χριστιανούς, δε σημαίνει πως ο νόμος απαγορεύει να υπάρχουν και άλλα θρησκεύματα. Έχουμε ανεξιθρησκεία - τυπικά τουλάχιστον. Κι όσοι νομίζετε πως υπάρχουν μόνο χριστιανοί έλληνες, πάρτε τον κώλο σας και πάτε μια βόλτα σε βόρεια Ελλάδα και κυρίως Θράκη μεριά. Το κορίτσι πήρε τη σημαία, που σημαίνει ότι διάβαζε, ήταν επιμελής, τα καταφέρνει με τα ελληνικά και είχε όρεξη να τιμήσει τη χώρα που μένει και αγαπάει, αλλιώς δεν θα κρατούσε καν τη σημαία. 

"Καλά Κατερίνα, να δω τι θα κάνεις αν ο γιος σου ή η κόρη σου σου φέρουν νύφη ή γαμπρό ανάλογα από τέτοιου είδους καταγωγές". Εδώ γελάω, γιατί δεν περιμένω τον γιο ή την κόρη. Το έκανα εγώ η ίδια! Ο δικός μου ο σύντροφος είναι αραβικής καταγωγής και δυστυχώς έχω φάει πολλά αρνητικά σχόλια στη μάπα για αυτό το λόγο. Δεν πά' να 'ναι χριστιανός, να με αγαπάει, να είναι χρυσό παιδί; Ορισμένοι ηλίθιοι που συναντάμε είναι πεπεισμένοι ότι κάνω λάθος που δεν είμαι με Έλληνα και ότι αργά ή γρήγορα θα μου βάλει μπούργκα. "Παπούτσι απ' τον τόπο σου" λένε "κι ας είναι και μπαλωμένο". Ε λοιπόν, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν υπάρχει πιο ηλίθιο γνωμικό. 


Σημασία έχει η καρδιά και η ψυχή του ανθρώπου κι όχι το από πού είναι. Κι αν μη τι άλλο, ευχαριστώ τους γονείς μου που με βοηθούν να σπουδάσω σε ένα πανεπιστήμιο με μαθητές απ' όλο τον κόσμο, κι έτσι το κατάλαβα και στην πράξη. Δεν έχω δει και πολλούς από άλλες εθνικότητες να κουβαλάνε τόσο εθνικισμό όσο εμείς στην Ελλάδα. Ρε παιδιά, το ξέρω ότι δημιουργήσαμε την δημοκρατία, έχουμε μεγάλη ιστορία, οι επιστημονικές λέξεις είναι ελληνικές και μπλα μπλα μπλα αλλά... νισάφι πια! Ας κατεβούμε λίγο από το καλάμι. Ή, ακόμα καλύτερα, ας δημιουργήσουμε πράγματα στο παρόν μας ώστε να είμαστε περήφανοι και για αυτά, εκτός απ' όσα έγιναν πριν χρόνια ας πούμε... 

Μη φοβάστε να δεθείτε με ανθρώπους άλλης εθνικότητας, γλώσσας, κουλτούρας. Υπάρχουν όλων των ειδών ανθρώποι σε κάθε χώρα. Σημασία έχει να βρεις όσους σου ταιριάζουν - και αυτό δεν θα το κρίνει η καταγωγή, αλλά ο εσωτερικός τους κόσμος. Οκέι, πάλι έκλεισα με κλισεδιά, αλλά γαμώτο είναι πέρα για πέρα αλήθεια. Την επόμενη φορά που θα πετύχω ρατσιστή/εθνικιστή, θα τον καρφώσω με μπετόβεργα. Νοερά τουλάχιστον, γιατί δεν καπνίζω και συνεπώς δεν έχω ιδέα πώς να φάω τα νιάτα μου στη φυλακή!

Katie :*:* 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου